پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3815
-
الف
+

سریال «کلاه پهلوی» ارزشمند است

امین حیایی بازیگر نقش "کریم" در سریال «کلاه پهلوی» درباره این نقش به گفت‌وگو پرداخت.

امین حیایی بازیگر نقش "کریم" در سریال «کلاه پهلوی» درباره این نقش به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه آی‌فیلم این روزها سریال «کلاه پهلوی» را در حال پخش دارد و امین حیایی بازیگر نقش "کریم" درباره این سریال به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

آقای حیایی "کریم وطن‌پرست" نقش سختی بود، چرا که این شخصیت در سریال کلاه پهلوی سه دوره را طی می‌کند. شما به عنوان بازیگر برای نشان دادن لایه‌های این شخصیت، فشار روحی نیز متحمل شدید؟

من به ایفای نقش‌های سخت علاقه‌مند هستم و مایلم با کاراکتر سخت و پیچیده دست و پنجه نرم کنم. برای یک بازیگر چیزی بهتر از یک چالش سخت وجود ندارد تا خودش را محک بزند و توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. این موقعیت برای من بوجود آمد تا بتوانم با یک کاراکتر در لایه‌های مختلف شخصیتی به مدت ۷ سال زندگی کنم. وقتی فیلم سینمایی بازی می‌کنید به مدت یک ماه ایفاگر آن کاراکتر هستید، بعد تمام می‌شود. ولی وقتی با نقشی ۷ الی ۸ سال زندگی می‌کنید شرایط فرق می‌کند. کریم را در تخیل و ذهنم پروراندم. آقای دری هم متن را به زیبایی نوشته بود و پرداخت خوبی روی کاراکتر صورت گرفت. من هم در موقعیت ها و اجرا با نظر و مشورت کارگردان به آن شاخ و برگ دادم.

وقتی متن را خواندم مثل یک رمان نوشته شده بود. به آن علاقه مند شدم و با شخصیت کریم ارتباط خوبی برقرار کردم. کار کلاه پهلوی را ارزشمند می‌دانم.

کریم در ابتدا "کریم ننه کوکب" معروف به "کریم سورچی" بوده و بعد به "کریم وطن‌پرست" تبدیل می شود. این تغییر اسم نشان می دهد این آدم از طبقه پایین جامعه می آید و به خاطر برخوردهایی که جامعه و اربابش با او داشته اند عقده ای می شود. این عقده ها در او رشد پیدا کرده و می خواهد تمام ظلم هایی که در حقش شده را جبران کند. او عاشق پیشرفت و تشنه رسیدن به قدرت است تا عقده های درونش را خالی کرده و در مقابل کسانی که آزارش داده اند، قد علم کند.

بسیاری معتقد هستند این سخت ترین نقش شما بود. درست است یا نقش سخت تر از کریم هم داشته اید؟

برخی نقش‌هایم خیلی از من دور بوده، اما چون زمان کوتاهی داشته در این حد فشار کاری نداشتم. آنقدر فرصت نبود که با آن نقش دست و پنجه نرم کنم و کار زیادی روی آن انجام دهم، اما کریم برای من فرصتی به وجود آورد تا زمان طولانی درگیرش باشم.

یکی دیگر از ویژگی های کلاه پهلوی بازگشت شما به تلویزیون پس از سال ها بود.

بعد از سریال همسایه‌ها دیگر تلویزیون کار نکردم، البته یکی از دلایل انتخاب کلاه پهلوی این بود که سریال به صورت سینمایی فیلمبرداری می‌شد و تیم هم از اهالی سینما بودند. آقای دری دکوپاژهای سینمایی ارائه می داد. برخی سریال‌ها هستند که برای عوامل سازنده مهم است زمان کار بالا برود و کیفیت را چندان جدی نمی‌گیرند. آقای دری کاملاً حساب شده عمل می کرد و با دقت پیش می رفت طوری که زمان سکانس به نسبت فضای صحنه طولانی نشود.



به قول معروف آب بندی نکردند و بر اساس داستان پیش رفتند. متاسفانه در یکسری کارهای تلویزیونی می بینیم که آب بندی اتفاق می افتد، مثلاً شخصیت داستان از جلوی در که بیرون می آید تا رسیدن به اتومبیلش را نشان می دهد، در صورتی که چنین صحنه ای پیامی را برای مخاطب ندارد یا حس صحنه را نشان نمی دهد. مخاطب ما باهوش شده است و متوجه چنین اتفاقاتی می شود. او می داند کجا ضعیف عمل شده است. به همین دلیل نمی توانم در هر کاری بازی کنم. مایلم که در کار حرفه ای ایفای نقش کنم تا مخاطب بیشتری داشته باشم.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

آقای حیایی بهترین بازیگرهستن.سلامت باشن همیشه😍😍😍

کاربر مهمان

باسلام سریال(کلاه پهلوی) خیلی خیلی قشنگ است. و از بهترین فیلم ها است

کاربر مهمان

عالی بود عین حقیقت نه خود حقیقت